יום שלישי, 11 בינואר 2011

הערכת טכנולוגית ה LIVE@EDU

בעבודת הסיכום בקורס של דר' גילה קורץ, "הערכת טכנולגיות ידע" נדרשנו לבחור טכנולוגיה מסויימת עפ"י מודל ה-SECTION של בייטס ופול, 2003:
מערכת ה"live edu" היא סביבה מקוונת בעברית מלאה המאפשרת למורה, תלמיד,מנהל והורה לנהל מידע אישי הוראה ולמידה ברשת וחיונית בשלב הראשון בהתנהלות בית ספר עדכני בסביבה פדגוגית-ארגונית-מקוונת.
היא חלק ממערכת "שער ללמידה" מבית היוצר של (MICROSOFT MLG (microsoft-learning-gateaway ופותח במיוחד עבור מערכת החינוך אשר שמה לה למטרה להפוך את בתי הספר לארגון מודרני ועדכני המנוהל ע"י כלי ארגון ופדגוגיה ארגוניים ובו המורה, התלמיד וכל הקשורים למוסד החינוכי (הורים,משרד החינוך וכו) מנהלים את שגרת היום יום במרחב מקוון אישי וציבורי.
האות (S STUDENTS: מתייחסת לסטודנטים - טכנולוגיה זו אמורה להיות מיושמת בכל רחבי ירושלים :לתלמידי היסודי וחטיבת הביניים.למורים המלמדים בבתי הספר ולהורי התלמידים .
ה S מתייחסת גם ל: דמוגרפית סטודנטים: מורים בבית ספר יסודי מלמדים מגוון של תלמידים ברמות למידה שונות והשימוש ב " edu@ live " מאפשר מבחר גישות ודרכי הוראה על מנת ללמד את מגוון התלמידים,כל אחד בדרכו שלו.
נגישות: הנגישות לסביבה זו הינה קלה, נוחה וללא תשלום. לתלמידים רובם ככולם יש מחשב וחיבור לרשת האינטרנט הן בביה"ס והן בבית והם מתחברים בקלות באמצעות סיסמא לסביבה.
הבדלים בין תלמידים: לתמידים יש העדפות שונות למידה תכנון ההוראה צריך להתחשב בשינויים אלו, סביבה זו מאפשרת הכנסת דיאגרמות , סרטים קוליים וציורים
האות E) EASE OF USE : מתייחסת לקלות השימוש: זוהי סביבה קלה לשימוש , התלמידים מתחברים באמצעות סיסמא מכל מחשב בארץ ובעולם.
האות C) COSTS : גורמי עלות - אמנם זוהי סביבה חינמית המסופקת ע"י חברת מיקרוסופט. אך נדרשת הכשרה למורים , הורים ותלמידים להתמצא בסביבה זו וכיצד לעשות בה שימוש מרבי ומועיל.ההכשרה תינתן באמצעות מדריכים ממשרד החינוך או מדריכים חיצוניים.
האות T) TEACHING : הוראה- הסביבה מאפשרת ניהול מידע אישי וציבורי. מתאפשרת ניהול הוראה, למידה אישית ושיתופיות. לנהל את התקשורת וההוראה בצורה יעילה ביותר בכל ארגון. היא מאפשרת ניהול מרחב עבודה אישי ברשת הכולל: דוא"ל, ניהול מרחבים שיתופיים (סביבות עבודה מקוונות) לפי נושאים הכולל שיתופיות מלאה בין הורים מורים וילדים. עריכה ואפשרות לצפייה בלבד של קבוצות
עבודה הנבחרות מראש וניתנות לעדכון בכל זמן. בנוסף, הקמת אתרים אישיים וציבוריים בקלות ובמהירות, אחסנה, קבלת גישה אישית, ושיתוף למרחבי אחסון ייעודיים של מסמכים ורשומות.שליחה וקבלת התראות לפי בחירה והקשר, יומנים אישיים ועוד.
האותI)  INTERACTIVITY :בוחנת אינטראקציה ושיתוף - סביבה שיתופית זו מאפשרת בהחלט דגשים אלו : דיונים בקבוצות ושיח אישי עם תלמידים ומורים אחרים ועם מומחים וקבוצות בעלי עניין בארץ ובעולם. ניתן לקיים בסביבה דיונים, התייעצות, שיתוף, למידה עצמאית, שיתוף פעולה מרחוק עם ארגון חינוכי אחר בארץ או בחו"ל על מנת לקיים סיעור מוחות, ועוד אינספור אפשרויות כיד הדמיון. שיתוף הפעולה בין המעגלים השונים של ילדים-מורים-הורים-קהילה,יתרום לכל ארגון חינוך הן בתחומים החינוכיים, והן בתחומים החברתיים. באמצעות שיטה המבוססת על קבוצות דינמיות, מתאפשרת לנו בצורה מאוד פשוטה ויעילה להוסיף קבוצות משותפות .
האות O) ORGANIZATIONAL ISSUES :בודקת דרישות ארגוניות:
הדרישות הארגוניות שצריך כדי להשתמש בטכנולוגיה זו הכרת כלי ה office- לצורך כך ידרשו מדריכים אשר ידריכו את המורים ויביאו אותם לקו המשווה בתוכנות אלו.
כמובן,חיבור לאינטרנט, הכניסה נעשית באמצעות האתר http://outlook.com, כל המשתמשים מקבלים live שהוא גם כתובת הדוא"ל שלהם, וסיסמה אשר יאפשרו כניסה בטוחה למערכת.
האות N) NOVELTY :חדשנות
Live @ Edu נחשבת לסביבה חדשנית ודינאמית המשרתת את צרכי הלומדים אשר משתפים פעולה ומתקשרים באופן מקוון. מיקרוסופט מעדכנת באופן סדיר ואינטנסיבי את השירותים בסביבה זו, ובכך מסייעת ומציעה שירותים ופתרונות לתלמידים/סטודנטים ולבוגרים באופן מתמיד מעבר לכיתה ושעות הלימוד הקונבנציונאליות.
האות S) SPEED : מהירות ישום הטכנולוגיה-
המשתמשים אינם צריכים להשקיע את זמנם ללימוד הטכני של הסביבה, זוהי סביבה קלה וידידותית . ומיד עם הכניסה אליה ניתן להעלות חומרי למידה ותוצרים משותפים.

על מעט מיתרונות הסביבה, אפשרויות השיתופיות הגלומות בה וקלות השימוש בה ניתן לבחון בסרטון הבא:








2 תגובות:

ori maish אמר/ה...

היי שלומית
בתור שותף לעבודה אני רוצה להוסיף שסביבת הלייב אדיו מאוד נעימה ללילדים ומה שבכי חשוב היא מזכירה מאוד את הפייסבוק שנכון להיום רוב הילדים שגולשים באינטרנט "מכורים" לסביבה זו ולכן שהם נכנסים ללייב אדיו השליטה באתר מאוד נוחה קלה לגישה מאתגרת ונעימה ללידים.
אורי

מיכל שפיז אמר/ה...

שלומית יקרה,
אני רוצה להתייחס למה שכתב אורי, סביבת הלייב אדיו שונה מפייסבוק בכך שהיא נטולת פרסומות, היא סביבה סגורה בעיקרה, המתאימה לארגון מסויים, בעבודתינו, לבית ספר, המורה יכול לעקוב בקלות אחרי תנועות התלמידים, ואכן היא ידידותית מאוד ומאפשרת כלים רבים השלובים בתוכה כדוגמת: גוגל ופייסבוק, כמו הצ'אט ושיתוף במסמכים ועוד...
מיכל