יום שבת, 24 ביולי 2010

פעילות אינטראקטיבית

במסגרת הקורס:  "עקרונות בפיתוח סביבות למידה מתוקשבות" .המשותף לדר' רחל מינץ וגב' גלית צדוק, אנו בונים יחידה אינטראקטיבית.
בשיעורי המדעים חשפתי את תלמידי לסביבות אינטראקטיביות רבות במהלך השיעורים.
מעולם לא נתתי דעתי כמה מאמץ הושקע בפיתוח היחידה? כמה אנשים היו מעורבים בפיתוח היחידה? ושכדי לפתח יחידה טובה יש צורך בשיתוף פעולה בין המתכנת לגרפיקאי ולכותב היחידה.
שיקולי בבחירת הסביבה האינטראקטיבית היתה להנחיל לתלמידי דרך נוספת ומעניינת להטמעת החומר .

ואילו עתה, כאשר אנו מתכננים את היחידה עלי לתת את דעתי לפרטים הנ"ל.
החלטנו לבחור ביחידה העוסקת בתזונה בריאה .
בגילאים אלו, כאשר הגוף עובר שינויים ביאולוגיים ,פיסיולוגיים ונפשיים חשוב מאד לשמור על תזונה בריאה, לא לדלג על ארוחות ולהימנע מג'אנק פוד.

 יחידה זו, בנויה בהלימה לתוכנית הלימודי במדעים לכיתות ה' ו' ומטרתה להעלות את מודעות התלמידים לתזונה בריאה, לתת להם כלים פרקטיים של תפריטים מאוזנים ובריאים ולסייע להם למיין את המזון שהם אוכלים  לקבוצות מזון כדי ליצור תפריט מאוזן ומגוון .
במהלך היחידה עלינו לתת את הדעת על מטרות היחידה, מספר המסכים והקשר ביניהם,הממשקים, הוראות למתכנת -כיצד לכתוב הנחיות? מה בדיוק יתרחש במעבר בין מסך למשנהו?מה יוצג בקישורים השונים? איזה מידע יחשף?  ולגרפיקאי: כיצד לעצב? כיצד להציג את המידע במילים ובתמונות ובצורה מותאמת?
לפניכם דוגמא לארוחת בוקר מתוך האינטראקציה:



בודאי תוכלו לנחש באיזה תפריט מדובר? מאוזן ומגוון? מגוון ובלתי מאוזן? או: בלתי מאוזן ובילתי מגוון?


אך, מה שנראה לרבים מכם כמובן מאליו אינו נראה לתלמידים רבים במיוחד בדור של אופנת הדיאטה...

באופן לימוד זה התלמיד בונה את הידע והופך ללומד עצמאי הלומד בשיטה הקונסטרוקטיביסטית .וכך יוכל להפנים את הידע באופן משמעותי ואפקטיבי יותר.

אני בטוחה שבעזרת יחידת לימוד אינטראקטיבית זו נפתח צוהר ללמידה חוויתית, מעמיקה ושונה מדרך הלמידה המסורתית.





















5 תגובות:

איריס חרודי אמר/ה...

שלום שלומית,

קראתי את הבלוג שלך בעיון רב. לפי הכתוב בפוסט, יש התייחסות מאוד רצינית לנושא התזונה בתוכנית הלימודים בכיתות ה'- ו'.
יציקתו ביחידת לימוד אינטראקטיבית מעין זו שתארת מוסיפה נופך לנושא כל כך חשוב ותורמת להטמעתו בקרב התלמידים.

איריס.


איריס.

ori maish אמר/ה...

היי שלומית!!
גם אני קראתי בעיון רב את הפוסט שכתבת ובתור שותף לעבודה המשותפת בקורס של רחל מינץ וגלית בן צדוק אני יכול להוסיף שצריך להיזהר מאוד בנושא הלימוד הזה בעיקר בקרב נערות מתבגרות שכן היום נושא הפרעות אכילה בקרב מתבגרות צובר תאוצה ומספר המתבגרות שחולות בהפרעות אכילה רק עולה ועולה.ולכן עלינו להדגיש את החשיבות שבאכילה בריאה עם מתן דגש מסויים על הפרעות אכילה.
אורי

iTeacher אמר/ה...

שלום שלומית !
תודה על הפוסט !

מניסיון וגם מקריאה אישית - חשוב בלמידה אינטרקטיבית לתת לומד את האפשרות לנווט בחופשיות יחסית ביחידת הלימוד שלו ולא לכבול אותו ללמידה לינארית.

מיכל שפיז אמר/ה...

הי שלומית,
"לא קלה היא לא קלה דרכינו" - פיתוח יחידת לימוד מתוקשבת, אכן טומן בחובו עבודה רבה ושיתוף מוחות: יוצק התוכן, המתכנת והגרפיקאי ועד שמגיעים לתוצר הסופי, עוברים שינויים ותהליכים לא מעטים. הנושא שבחרנו ליצירת האינטראקציה: תפריט מאוזן ומגוון - תרם רבות לחדוות היצירה, עברנו תהליך שלימד אותנו, איך עלינו להיות גמישים, יצירתיים ובעלי מעוף כדי להגיע לתוצר הסופי.
מיכל

איריס סלע אמר/ה...

הי שלומית
שמי איריס סלעה הגעתי לבלוג שלך דרך משימה בקורס ללימודי תואר שני הבלוג שלך נראה מענין במיוחד הנושאים שבחרת להטמיע ולהניע אני מאחלת בהצלחה בהמשך דרכך המקצועית. איריס סלע