בהרצאה האחרונה של דר' גילה קורץ נחשפנו לתהליך המידענות ברשת - דרכים לחיפוש מושכל ברשת.
רשת האינטרנט מכילה כמויות עצומות של מידע. ישנם אלפי מקורות מידע המתעדכנים במהירות הבזק.
אפשר לטבוע בכמות החומר, כיצד נדע האם המידע שהישגנו הינו אמין?
מהם האיסטרטגיות לחיפוש מידע ברשת? מהו מידע אמין ורצוי? כיצד לאתר מקורות מחקריים באנגלית?
נושא המידענות הינו נושא חשוב מאד לתלמידי בית הספר, לצורך איתור מקורות מידע ללימוד ולכתיבת עבודות.
התלמיד המיומן ברשת יוכל לאתר אינפורמציה ברשת, לעשות בה שימוש ללימודיו באופנים שונים :הסקת מסקנות, סיכום, השוואה ניתוח ועוד .
בשלב הבא , יארגן ,יתייג את החומר ויאחסן אותו באופן שיקל עליו למצוא בשעת הצורך.
ובסופו של התהליך יערוך התלמיד רפלקציה על תהליך החיפוש: האם המידע שמצא הינו מתאים לעבודתו?
האם האינפורמציה היתה מספקת?
לרשותכם מנועי חיפוש מובילים בעולם:
http://www.google.com/
http://www.excite.com/
http://www.lycos.com/
http://www.altavista.com/
http://www.snap.com/
http://www.hotbot.com/
אין ספק, שאנו נמצאים בעידן שבו מחד הנוחות והקלות לאתר ולארגן חומר מצויה .
אך מאידך, עלינו לתת את הדעת ,שכל מי שחפץ, (גופים מסחריים, אנשים פרטיים , פרובוקטורים, אקדמיה ...)יכול לפרסם מידע ברשת ללא בקרה. אין ברשת מערכת המבצעת סינון וכקוראים מוטל עלינו לעשות אבחנה מהו המידע הרצוי ובעל הערך עבורנו.
רשת האינטרנט מכילה כמויות עצומות של מידע. ישנם אלפי מקורות מידע המתעדכנים במהירות הבזק.
אפשר לטבוע בכמות החומר, כיצד נדע האם המידע שהישגנו הינו אמין?
מהם האיסטרטגיות לחיפוש מידע ברשת? מהו מידע אמין ורצוי? כיצד לאתר מקורות מחקריים באנגלית?
נושא המידענות הינו נושא חשוב מאד לתלמידי בית הספר, לצורך איתור מקורות מידע ללימוד ולכתיבת עבודות.
התלמיד המיומן ברשת יוכל לאתר אינפורמציה ברשת, לעשות בה שימוש ללימודיו באופנים שונים :הסקת מסקנות, סיכום, השוואה ניתוח ועוד .
בשלב הבא , יארגן ,יתייג את החומר ויאחסן אותו באופן שיקל עליו למצוא בשעת הצורך.
ובסופו של התהליך יערוך התלמיד רפלקציה על תהליך החיפוש: האם המידע שמצא הינו מתאים לעבודתו?
האם האינפורמציה היתה מספקת?
לרשותכם מנועי חיפוש מובילים בעולם:
http://www.google.com/
http://www.excite.com/
http://www.lycos.com/
http://www.altavista.com/
http://www.snap.com/
http://www.hotbot.com/
אין ספק, שאנו נמצאים בעידן שבו מחד הנוחות והקלות לאתר ולארגן חומר מצויה .
אך מאידך, עלינו לתת את הדעת ,שכל מי שחפץ, (גופים מסחריים, אנשים פרטיים , פרובוקטורים, אקדמיה ...)יכול לפרסם מידע ברשת ללא בקרה. אין ברשת מערכת המבצעת סינון וכקוראים מוטל עלינו לעשות אבחנה מהו המידע הרצוי ובעל הערך עבורנו.
תגובה 1:
שלומית שבוע טוב ומבורך,
תארת יפה את הנלמד בשיעור המידענות, אני מתחברת למה שכתבת לתפקידנו כמחנכות ומורות בישראל ולדעתי, עם כל זאת, למרות המידע העצום שנמצא ברשת האינטרנט המאפשר לכאורה למידה אוטונומית, עדיין יש מקום למורה להוות מקור ידע מושכל ומתווך בין הידע החדש לתלמיד. תפקידינו לתת כלים לתלמידים, כדי לדעת איך להשתמש נכון במידע ולמפותו באופן שיהווה תועלת לצרכי הלמידה ולנפות את המידע המיותר ולעיתים אף יכול להזיק.
חופשה נעימה ובהצלחה וכמובן חג שמח, מיכל
הוסף רשומת תגובה