יום ראשון, 16 במאי 2010

המשחק הלימודי

"האדם משחק רק בשעה שהוא אדם במלוא משמעות המילה, והוא אדם שלם רק בשעה שהוא משחק"

(פרידריך שילר)

בשיעורה של פרופסור מיקי רונן נתבקשנו להציג את המחקר שלנו.
נהניתי מאד משלל המחקרים והאפשרויות ההשוואה שהעלו עמיתי הסטודנטים.
כל אחד בחר להתמקד בפן אחר של המשחק.
המחקר שלנו (מיכל ואני) עסק בהשוואה בין משחק וירטואלי בסביבה עשירה עתירת אנימציות וקול, בחרנו במשחק:"מכסחי היתושים"המציג: דרגות קושי, אפשרות להצגת מגדר המשחק ושם המשחק.
כמו"כ מציג סביבה וירטואלית עשירה ואטרקטיבית במיוחד המשלבת קול ואנימציה.
לעומת משחק ללא קול ואנימציה. לצורך ההשוואה - בנינו משחק בסביבת ה- PowerPoint .
זהו אמנם משחק פשוט ללא כל אנימציה וקול אטרקטיבים במיוחד.
אך גם מעניין ושונה מדרך הלימוד הקונבנציונאלית,
המשחק הותאם באופן זהה ומירבי לתכני המשחק "מכסחי היתושים"
שאלותינו: במה התלמידים יעדיפו לשחק?
באיזה משחק יגיעו להשגים גבוהים יותר?
האם משחק יכול להחליף את המורה?
על שאלות אלו ואחרות נענה במחקרינו.

אין תגובות: