יום שני, 26 באפריל 2010

דר' אברום רותם


כשהגעתי למרכז בשלומי , חשבתי לעצמי: במה יוכלו להעשיר אותי? מה כבר לחדש? אבל בכל רגע אני מגלה שלמעשה, ככל שאני יודעת איני יודעת -ועדיין ארוכה הדרך לפני.
אני מאזינה להרצאתו של אברום רותם האגדי, האיש שהוזכר כה רבות במהלך לימודי, ואני נוכחת לדעת שהאיש מרצה במהירות הסילון, אני מנסה לעקוב אחר הדברים ומאחר ויש לי ידע מוקדם מקריאת ספריו אני עומדת בקצב.
ומה התחדש לי בהרצאתו? המון! אבל אזכיר מושגים מעטים
דר' רותם מדבר על הוראה פרונטאלית ממזגת- מושג חדש!
כן , עדיין יש מקום לשיטה הישנה של ההוראה הפרונטאלית ועלינו לשלבה .
הוא מציג בפנינו חמישה מוקדי התמקצעות למורה:(הדברים מובאים כאן בקיצור נמרץ)

1. הקניית ידע סדור, באופן שיטתי ומובנה- לשמר את יתרונות וחשיבות הסיטואציה הפרונטאלית תוך כדי שמירה על רכישת ידע באופן שיטתי, מאורגן ומובנה

2. אינטראקציה-קודים התנהגותיים, מוסריים . אינטראקציה עם תהליכים, טקסט, שילוב עם למידה אישית ושיתופית תוך הפעלת מיומנויות מסדר חשיבה גבוה

אינטראקציה בין: לומד למורה בין לומד לתוכן בין לומד ללומד.(מזכיר לכם את אנדרסון?)

3. פיתוח כישורי חשיבה- מיומנות חשיבה גבוהה בהיבט למידה והבניית ידע

השוואה, הסקה

4. ניהול כיתה- ניהול השיעור לאורך השנה, סביבה לימודית, הרכב לומדים

5. מנהיגות המורה- המסר הכי חשוב: מורה עדכני הוא מורה מנהיג ולוקח אחרית כיצד אני מביא לכיתה את היחודיות שלי

ומה יש לאברום רותם לומר לנו כרכזי תקשוב מתוסכלים המנסים בכוחנו הדל להזיז הרים ולהוביל קידמה וחדשנות?
לכל מורה להגיד במטלה צנועה לפי היכולת: מה אתה מתכוון לעשות ברשת שנה הבאה? אם אתה מתחייב לזה- אפילו בדברים הקטנים: מצגות.


כן ללמוד דברים חדשים ולהמשיך להתקדם אך ,לא לצאת במשפטים דרסטייים כגון: "אני לא נוגע יותר בעיפרון ודף."
 אלא, בצעדים קטנים נמשיך ונתקדם ונדע  תמיד, שעלינו להמשיך ולהתקדם ולבנות.


אז בהצלחה לכולנו!!

תגובה 1:

מיכל שפיז אמר/ה...

שלומית יקרה,
איזה כיף לך שזכית לנסוע ולהשתלם בשלומי, אני בטוחה שלמדת דברים חדשים והעשרת את הידע שלך.אני יכולה לספר לך, שמאז תחילת הלימודים, אני מגלה עד כמה אני לא יודעת וכמובן לומדת עוד ועוד דברים בכל יום ובנושא התקשוב בפרט. כמוך וכמו רבים אחרים, אני חושבת שאל לנו לזלזל בשיטות המסורתיות ולזרוק אותן לטובת הטכנולוגיה אלא לדעת לשלבן יחד.
תחזרי הבייתה בשלום, מיכל