יום שבת, 17 באפריל 2010

טכנולוגית הויקי

בהרצאה האחרונה התארחה בקורס דר' חגית מישר טל,אשר הרצתה לנו על נושא הויקי- מהו הויקי וכיצד תורם ללמידה?
הויקי (wiki) הינה מערכת אינטרנטית המאפשרת לתלמידים לערוך עבודה משותפת, להגיב זה על דבריו של זה ומאפשרת ללומד ולמורה להעריך תהליכי למידה.
באוניברסיטה הפתוחה פותחה טכנולוגיה זו(בין השאר ע"י דר' מישר טל)
הוקי הינה סביבת למידה השונה מן הפורום בו הסטודנטים יכולים לשלוח קבצים
למאגר משותף ולהעביר קבצים שנשלחו ע"י אחרים, כאן יכולים הסטודנטים ליצור תוצר משותף הנוצר מתוך שיתוף פעולה מתמשך בין הסטודנטים. המטלה שניתנה לסטודנטים הינה בניה משותפת של מאגר מונחים של הקורס. הסטודנטים צריכים להציע את המונחים, לנסח את ההגדרות ולבצע שיפורים להגדרות קיימות.
ובכך לקדם למידה מסדר גבוה וליצור אינטראקציה לימודית וחברתית בין הלומדים.
במהלך ההרצאה התעורר חילוקי דיעות קלים בין דר' מישר טל לפרופ' דוד חן


דוד חן טען שרב היצירות הגדולות והגילויים בדור הקודם מתבססים על גילוי של אדם אחד ללא שיתוף וכאשר עליך לשתף אדם אחר כיצד הינך מעביר לו את התובנות המתרחשות אצלך במח? הרי זה לא אותו מח?

מישר טל: היום, פרייקטים גדולים נעשים בשיתוף מספר אנשים ונשים ברמות גבוהות כגון בפרויקטים בארכיאולוגיה.

דוד חן:בכל זאת הפרוייקט אינו שיתופי  יש מי שמוביל אותו וישנו צוות שמובל, ישנו מנהיג.

חגית: השיתופיות אינה יוצרת שיוויוניות . יש לכל אחד את הערך המוסף שלו.
ואף אני הוספתי את דעתי שגם בשיטת הלימוד בגמרא יש את שיטת החברותות שבעזרתה :מוח מתחדד במוח כפי שסכין יחד בסכין.
לפי דעתי, בעזרת לימוד משותף וחילוקי דיעות מגיעים לתוצר ברמה גבוהה יותר,המבוסס על חשיבה והבניה של מספר מוחות.
סביבת הויקי של האוניברסיטה הפתוחה מצויה בכתובת:
http://wiki-openu.openu.ac.il/courses/wikiop/index.php/%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%93_%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%99


2 תגובות:

מיכל שפיז אמר/ה...

שלומית יקירתי,
מסכימה איתך בהחלט. אָמַר רַב חַמַא בַּר חַנִינָא :אֵין סַכִּין מִתְחַדֶּדֶת אֶלָּא בְּיָרֵךְ שֶׁל חֲבֶרְתָּהּ, כָּךְ אֵין תַּלְמִיד-חָכָם מִתְחַדֵּד אֶלָּא בַּחֲבֵרוֹ [בְּרֵאשִׁית רַבָּה סט].
הלימוד בצוותא תורם לחשיבה ביקרותית האחד על חברו ומפתח את התוצר הסופי למשובח יותר.

שלומית רדניק אמר/ה...

מיכל,
תודה שהבאת את הציטוט המדויק!